Praktyczne aspekty korzystania z internetu
W świetle zaogniającej się sytuacji pandemicznej zachęcamy do udzialu w ostatim szkoleniu z praktycznych aspektów korzystamia z internetu. Nabyta wiedza pozwoli w sposób bezpieczny korzystać z takich rozwiązań jak e-URZĄD czy e-ZDROWIE bez potrzeby udawania się do urzędu czy placówek medycznych.
Zajęcia w rygorze sanitarnym.
Dwudniowe zajęcia, po których uczestnicy nabędą nowych umiejętności.
Zajęcia przeznaczone dla osób w wieku 44+.
TERMINY NAJBLIŻSZYCH SZKOLEŃ:
PAŹDZIERNIK: (godz.10:00-14:00)
22-23.10.2020r. - Wykorzystanie zasobów internetu
Zgłoszenia:
Koordynator regionalny: Urszula Mojsiej,
tel: 503457536,
seniorzy@komorniki.pl - Koordynator ds. polityki senioralnej
Trener: Agnieszka Górecka, tel: 506787705, aga.gorecka@vp.pl
Propozycje tematów i zagadnień szkoleniowych
1.e-PODSTAWY, czyli korzystanie z Internetu i urządzeń cyfrowych: korzystanie z klawiatury i myszki, korzystanie z edytorów tekstu, zarządzanie zasobami komputera - instalacja/kasowanie programów, przeglądanie i wyszukiwanie informacji w Internecie, korzystanie z poczty elektronicznej, czatu i sms, bezpieczeństwo komputera i w Internecie, świadome, krytyczne, analityczne korzystanie z zasobów cyfrowych.
2.e-PRACA, czyli cyfrowe wsparcie wejścia na rynek pracy: poszukiwanie pracy online - serwisy ogłoszeniowe, LinkedIn, Pracuj.pl, GoldenLine, ustawianie alertów dotyczących poszukiwanych ofert, przygotowanie profesjonalnego cv i listu motywacyjnego, narzędzia pozwalające przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej , wykorzystywanie Internetu, w celu sprawdzenia wiarygodności pracodawcy, kształtowanie wizerunku w serwisach społecznościowych.
3.e-ROZRYWKA, czyli zaawansowane korzystanie z Internetu: korzystanie z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) tworzenie i rozwój profili w portalach społecznościowych i randkowych (Twitter, Facebook, Instagram), korzystanie z komunikatorów (Skype, GG, Whatsapp, messenger), obsługa bankowości elektronicznej, obsługa zakupów online np. Allegro, organizacja wyjazdów turystycznych, portale hobbystyczne, rozrywka i gry, odnajdywanie oferty kulturalnej, dostęp do serwisów obywatelskich,
uczenie się online (np. języków) – wybór platformy, nauka, wypełnianie testów, zdawanie egzaminów, robienie zdjęć aparatem cyfrowym, obróbka, przenoszenie, tworzenie albumów, tworzenie blogów i prostych stron internetowych z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi.
4.e-URZĄD, czyli podstawy korzystania z cyfrowych usług publicznych: wypełnianie i składanie formularzy drogą elektroniczną w urzędach gmin, korzystanie z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), obsługa Portalu Podatkowego www.finanse.mf.gov.pl, w tym modułu eDeklaracje, korzystanie ze stron:BIP, urzędów gmin, serwisów szkół, ośrodków kultury NGO, bibliotek korzystanie z serwisów internetowych z ogłoszeniami o konkursach i przetargach dla NGO i przedsiębiorców
korzystanie z Platformy Usług Elektronicznych ZUS, korzystanie z bankowości elektronicznej.
5.e-ZDROWIE czyli zdrowie w Internecie i teleopieka: uzyskiwanie i weryfikacja informacji profilaktycznych i medycznych w sieci, konsultacje medyczne online, dostępne narzędzia teleopieki i telemedycyny, systemy rejestracji pacjentów w przychodniach i praktykach lekarskich, portal NFZ i e-recepta, cyfrowe wsparcie dla osób dbających o zdrowie, korzystanie ze Zintegrowanego Informatora Pacjenta.
ZAPRASZAMY