Praktyczne aspekty korzystania z internetu

Data wydarzenia: 
21.09.2020

 

 

Praktyczne aspekty korzystania z internetu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dwudniowe zajęcia, po których uczestnicy nabędą nowych umiejętności.

Zajęcia przeznaczone dla osób w wieku 44+. 

Do wyboru kilka terminów, w różnych przedzialach godzinowych:  

Dla osób zainteresowanych wcześniejszymi godzinami (16:00-20:00)

Wrzesień: 

  • 29-30.09.2020r. - Wykorzystanie zasobów internetu

Październik:

 

  • 8-9.10.2020r.- Internet dla poszukujących pracę
  • 15-16.10.2020r., 22-23.10.2020r. - Wykorzystanie zasobów internetu

Dla osób zainteresowanych późniejszymi godzinami (16:00-20:00) :

  • 29-30.09.2020r; Wykorzystanie zasobów internetu
  • 26-27.10.2020r. Wykorzystanie zasobów internetu

Zgłoszenia:

Koordynator regionalny: Urszula Mojsiej,
tel: 503457536,
seniorzy@komorniki.pl - Koordynator ds. polityki senioralnej

 

Trener: Agnieszka Górecka, tel: 506787705, aga.gorecka@vp.pl

Propozycje tematów i zagadnień szkoleniowych

1.e-PODSTAWY, czyli korzystanie z Internetu i urządzeń cyfrowych: korzystanie z klawiatury i myszki, korzystanie z edytorów tekstu, zarządzanie zasobami komputera - instalacja/kasowanie programów, przeglądanie i wyszukiwanie informacji w Internecie, korzystanie z poczty elektronicznej, czatu i sms, bezpieczeństwo komputera i w Internecie, świadome, krytyczne, analityczne korzystanie z zasobów cyfrowych.

2.e-PRACA, czyli cyfrowe wsparcie wejścia na rynek pracy: poszukiwanie pracy online - serwisy ogłoszeniowe, LinkedIn, Pracuj.pl, GoldenLine, ustawianie alertów dotyczących poszukiwanych ofert, przygotowanie profesjonalnego cv i listu motywacyjnego, narzędzia pozwalające przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej , wykorzystywanie Internetu, w celu sprawdzenia wiarygodności pracodawcy, kształtowanie wizerunku w serwisach społecznościowych.

3.e-ROZRYWKA, czyli zaawansowane korzystanie z Internetu: korzystanie z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) tworzenie i rozwój profili w portalach społecznościowych i randkowych (Twitter, Facebook, Instagram), korzystanie z komunikatorów (Skype, GG, Whatsapp, messenger), obsługa bankowości elektronicznej, obsługa zakupów online np. Allegro, organizacja wyjazdów turystycznych, portale hobbystyczne, rozrywka i gry, odnajdywanie oferty kulturalnej, dostęp do serwisów obywatelskich,
uczenie się online (np. języków) – wybór platformy, nauka, wypełnianie testów, zdawanie egzaminów, robienie zdjęć aparatem cyfrowym, obróbka, przenoszenie, tworzenie albumów, tworzenie blogów i prostych stron internetowych z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi.

4.e-URZĄD, czyli podstawy korzystania z cyfrowych usług publicznych: wypełnianie i składanie formularzy drogą elektroniczną w urzędach gmin, korzystanie z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), obsługa Portalu Podatkowego www.finanse.mf.gov.pl, w tym modułu eDeklaracje, korzystanie ze stron:BIP, urzędów gmin, serwisów szkół, ośrodków kultury NGO, bibliotek korzystanie z serwisów internetowych z ogłoszeniami o konkursach i przetargach dla NGO i przedsiębiorców
korzystanie z Platformy Usług Elektronicznych ZUS, korzystanie z bankowości elektronicznej.

5.e-ZDROWIE czyli zdrowie w Internecie i teleopieka: uzyskiwanie i weryfikacja informacji profilaktycznych i medycznych w sieci, konsultacje medyczne online, dostępne narzędzia teleopieki i telemedycyny, systemy rejestracji pacjentów w przychodniach i praktykach lekarskich, portal NFZ i e-recepta, cyfrowe wsparcie dla osób dbających o zdrowie, korzystanie ze Zintegrowanego Informatora Pacjenta.

ZAPRASZAMY